piatok 20. mája 2016

Pirohy

      Ahojte moji priatelia,
keď tak premýšľam, čím by som dnes obohatila tento môj blog, napadol ma jeden receptík. Verím, že každý z nás ho bude poznať a to preto, lebo ide o veľmi tradičné slovenské jedlo. Toto jedlo sa pripravuje či už zo zemiakov, alebo múky, vajíčok, soľi, voda a prísady. Častým doplnkom je lekvár, tvaroh na plnku a posýpka je škorica, mak, orechy podľa chuti a výberu :-).


PIROHY PLNENÉ SLIVKOVÝM LEKVÁROM

Prísady   300 g polohrubej múky
                 štipka soli
                 1 vajíčko
                  slivkový lekvár na plnku
                 150g masla (podľa chuti) na pomastenie
                 posýpka ja som zvolila mletý mak a cca 100g práškového cukru (podľa vlastného zváženia.                 slivkový lekvár na plnku

                 150g masla (podľa chuti) na pomastenie
                 posýpka ja som zvolila mletý mak a cca 100g práškového cukru (podľa vlastného zváženia.                           


POSTUP  
Všetky prísady na cesto múku, soľ, zmiešame spolu. Do stredu urobíme jamku, kde vyklepneme vajíčko. Všetko spolu prepracujeme, až kým cesto nebudeme mať pružné a nelepivé. V prípade, že cesto je tvrdé pridáme vodu cca 1 dcl. Cesto naďalej hnetieme pokiaľ nemá dobrú konzistenciu. Vopred na pripravenej pomúčenej doske cesto rozdelíme na polovicu. Vyvaľkáme ho na tenké pláty a rozkrájame na obdlžníky. Na jednotlivé obdlžníky dáme lyžičku lekváru, ktorý potom prehneme do trojuholníka, okraje je potrebné dobre pritlačiť, aby nám pri varení plnka nevytiekla. Pirohy varíme v osolenej vode dovtedy, kým nevyplávajú na povrch. Potom ich cez sitko precedíme. Do pekáčika si dáme maslo, ktoré si prepražíme. Mak si zmiešame s práškovým cukrom a posypeme pirohy a polejeme roztopeným maslom.
                    

                                        MŇAM :-)
Pekný deň Vám praje Ali.




1 komentár: